V A L E T

VALET


Eftersom jag aldrig skrivigt ett inlägg om varför jag just valde rasen west highland white terrier tänkte jag göra det nu och hur jag tillslut fick min första och andra hund.

Enda sedan jag var ca 8-9 år och såg en westie för första gången ( en släkting till mig kom och hälsade på och hon hade 2 st ) har jag älskat dom.

Efter det började jag att tjata på mamma om att jag skulle få köpa en och jag till och med hängde upp bilder på dom lite här och var i huset.

Och efter några års sparande hade jag äntligen råd att köpa en valp. Så jag ringde runt till alla kennlar som stod på uppfödar listan på westiealliansens hemsida. Men varje gång fick jag samma svar:

Vi säljer inte våra hundar upp mot norrland eller dom hade inte någon kull på G.
Så vad gjorde jag då?

Jo jag tittade av en slump på blocket och såg att en kvinna sålde westievalpar. Men var det säkert att köpa en hund på blocket tänkte jag men efter att pratat med henne och sett massor av bilder på dom var det inget snack om saken dom var perfekt!

så 2 veckor senare (på kristi himmelsfärdsdag) åkte jag till Vingåker. Hon hade berättat för mig att jag fick välja mellan 2 tikar (jag skulle absolut bara ha 1 tik också ;) ) lokullens Amanda eller lokullens Astrid.

Jag kännde direkt att det var Astrid jag skulle ha!

Och första mötet med henne var så underbart hon var minst av dom alla och det var bara hennes öron som hade rest sig upp bland sina syskon( så det var inte så svårt att se vem hon var hihi )

Och sen när vi satt i bilen på väg hem kände jag äntligen att hon var min ♥





del 2 kommer lite senare ;)

2010-11-19  15:23

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Roligt :) Vill gärna läsa del 2

Kram

2010-11-19 @ 16:33:02
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

"vi säljer inte våra hundar uppåt mot Norrland" Haha, vad är det för svar liksom?

2010-12-30 @ 19:47:51
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: anna-karin

Hej! Vad roligt att hitta ett kullsyskon till vår lilla underbara lokullens Anki. Mejla mig gärna mvh Anna-Karin

2011-01-05 @ 22:11:12

skriv din kommentar här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

din mailaddress, våran är [email protected] (din publiceras ej)

URL/din blogg? så vi kan titta in hos dig.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0