D E L 2

DEL2

Här kommer fortsättningen i VALET.

Nu har jag ju berättat om varför jag valde westie och hur jag till slut fick min första lilla älskling :)
Så nu berättar jag hur det blev en till:

Astrid var världens underbaraste valp men visst var det några gånger man fick några utbrott på henne...  Annars gick tiden otroligt fort med henne. När Astrid var ca 1år gammal började jag fundera på att skaffa en till westie så att hon kunde få en liten poolare. Men jag ville inte ta en valp till eftersom det tar så mycket tid.

Så en juli dag satt jag åter igen på blocket och såg en annons att det fanns en liten westie tjej på 4,5 år till omplacering och som bodde i vårat län alltså bara ca2 timmar bort. Ringde nästan direkt på annonsen och berättade lite om oss och att vi har en wesie tik och att jag är aktiv och gärna går kurser.

Men eftersom det var många som hade ringt och så så trodde jag inte att jag skulle få henne men....  dom fick min bloggadress så dom kunde titta in och se och veta lite mera om oss och det var just det som avgjorde det ;)

Så sen åkte vi och hälsade på lilla Skrållis och såg om tjejerna gick ihop vilket dom absolut gjorde och sen några dagar senare åkte vi ner och hämtade henne :D

Nu är tjejerna bästisar och leker och busar nästan hela tiden helst nu ute i snön hihi...

Så nu vet ni förhoppningsvis lite mera om mitt val av rasen och hur allt gick till!





2010-11-20  16:55

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Va roligt att det var bloggen som avgjorde :)

Kram

2010-11-21 @ 17:38:39
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: jimmie och kingeling

Roligt att läsa! :D

2010-11-21 @ 23:25:54
URL: http://kingeling.blogg.se/

skriv din kommentar här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

din mailaddress, våran är [email protected] (din publiceras ej)

URL/din blogg? så vi kan titta in hos dig.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0