Gör så att hunden inte hoppar eller skäller....

ja nu ska jag lära er hur jag gör så att inte Astrid hoppar eller skäller när det kommer folk!!!

Men din hund måste kunna sitt innan du kan göra detta:

Först skriver du en lapp och hänger utanför dörren där det står-Knacka innan ni kommer in för jag tränar min hund på att inte hoppa/skälla när det kommer någon.Sedan börjar ni träna på att när det kommer någon så knackar den på dörren då ska ni bestämma ett ställe där hunden alltid ska sitta när det kommer någon.Så när det knackar på dörren så säger du åt din hund att sätta sig där och visa ett stopp tecken med din hand.Sen öppnar du dörren då ska hunden självklart sitta kvar och gör den inte det så MÅSTE du sätta tillbaka den där den ska sitta.Sen så låter du gästen ta av sig sina skor mm och sen kan gästen sätta sig ner på huk och då säger du varsågod att hälsa och visa med handen.

Och ja svårare är det inte faktist men vist finns det fler knep man kan göra men det här tycker jag är bäst:)nästa gång vi hörs får ni veta vad man kan hitta på för kul ute i skogen när det är höst så missa inte det



denna bild är tagen av mig när Astrid och jag tränar ute på täcketn.



see you ♥


Kommentarer

skriv din kommentar här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

din mailaddress, våran är [email protected] (din publiceras ej)

URL/din blogg? så vi kan titta in hos dig.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0