Valp-kurs med läran om långlina samt miljöträning!!

Hej allihopa förlåt för att det inte kommit något inlägg på ett tag men jag har haft så fullt upp men här kommer det ett iallafall.

Tänkte berätta vad jag gjort på valpkursen dom senaste 2 gångerna.

Jo såhär är det att nu har vi börjat använda långlina på hundarna som dom får träna på.Eftersom det är många som går i skogen med hunadarna kopplade och ej kopplade är det här med lång lina en mycket bra idee.Eftersom det finns liner som är hur låna som helst så kan man ju ha en sån på hunden när man är ute i skogen.För hur kul är det för en hund att gå kopplad i skogen då kan man ju hellre köpa en lina som är 25 m lång och fortfarande ha hunden under kontroll.Der viktigaste med att ha långlina är att alltid låta den ligga på marken men den får inte ligga på marken ihop rullad utan den måste vara utrullad.Träna när ni har linan på att ropa på hunden att den ska komma och gör den inte det så drar du bara lite linan och berömer hunden när den kommer emot dig.Ja nu har ni fått veta lite om långlina och det kommer jag skriav mycket mer om....


Nu till vad jag gjorde sist på valpkursen:

Igår skulle vi nämligen gå en runda runt lillfjärden.Och det är en liten runda runt en liten sjö mitt i stan där man möter mycket joggare,hundare och mycket mer.Så det var en väldigt bra miljöträning för min hund eftersom vi bor ute på landet så möter inte vi så mycket hundar och joggare så vi ska helt klart åka in till stan igen och gå runt lillfjärden.

Ja sädär nu hoppas jag att ni fick lära er något nytt igen


see you ♥



Kommentarer

skriv din kommentar här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

din mailaddress, våran är [email protected] (din publiceras ej)

URL/din blogg? så vi kan titta in hos dig.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0