Ny design

Japp nu har jag gjort en ny design och jag blev rätt nöjd med den :) I dag har jag inte gjort så mycket en jag har bara vart ute och gått rundan.Och då gick jag o mamma upp till mormor och surra en stund sen gick vi hem och åt lunch.Sen har jag ju fixat designen och efter det gick jag ut och sola ett tag.Men nu ska vi ringa till hon som har valpkurser och se om vi kan få gå där till hösten med lilla Astrid.Och jag höll på att glömma att berätta att när jag sov hos Amanda så tappa Astrid 2 tänder :) Jag blev såå glad när jag såg det för då är det iallafall 2 vassa valp-tänder borta hihi.Nee nu ska jag gå ut och sola igen 


Nu ska jag snart äta det blir grillat ;} Också har JAG bakat en norskkladdkaka jag får se om jag hinner skriva ner det sen så ni också kan göra den för den är så jäkla good.Men jag har fått den här låten blue (Da Ba Dee) låten på hjärnan så jag går och lyssnar på den hela tiden för jag tycker det är en riktigt skön och sommrig låt :) Men nu ska jag väll gå och äta som sag jag kanske skriver ner receptet i kväll så glömm inte det 


Och här kommer receptet på Norsk kladdkaka:

3 ägg

3 dl socker

vispas ihop

1 1/2 dl vetemjöl

4 msk kakao

1 1/2 tsk bakpulver

1 msk vaniljsocker

en nypa salt 

smält sedan 150 G smör/margarin. Häv sedan i allting i de vispade sockeret o ägget och vispa. Häll sedan smeten i en kladdkake form eller en paj form OBS om pajformen är liten kan det rinna över!

Låt stå i 35-40 min i 150-175 grader.


Sedan när kakan har kallnat kommer chokladkrämen :

100 G smält smör/margarin

cirka 2 dl florsocker 

1 1/2 msk kakao

1 1/2 msk kaffe

rör sedan ihop allt och smeta på kakan.Ställ sedan in kakan i kylskåpet för att stelna till en liten stund och sen är det bara till att äta.


jag hoppas ni kommer gilla den men här kommer lite bilder på Astrid / Lilla-bus:



  


sådär det där får räcka jag kan berätta att dom låg och busa med varandra ett tag men sen gick astrid och la sig vid en stubbe och ville vara ifred...





                                                                see you <3
                                                           




        

    


Kommentarer

skriv din kommentar här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

din mailaddress, våran är [email protected] (din publiceras ej)

URL/din blogg? så vi kan titta in hos dig.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0